lørdag 12. mars 2011

Å male kunstgalleri

Chris er en heldig fyr. Han møtte på meg på en av mine første dager her i Barcelona da jeg hadde lite å ta meg til og sulten på oppgaver. Chris har tatt over et kunstgalleri og ville pusse opp galleriet sitt. Jeg tilbød mine malerferdigheter, og slik ble det til at jeg brukte tre-fire dager på å skrape og male romerske vegger. Ja det stemmer, veggene i dette galleriet ble bygget av romerne for omtrent 2000 år siden (riktignok dekket med et par lag mørtel fra nyere tid). Veggene fulgte med da vi skrapa bort gammel maling, så løsninga ble å klæsje på masse maling utenpå den gamle, for å holde veggene på plass. Tror det er det man kaller ”en spansk en” i Norge.

Oppussinga er nå ferdig, og vi får se hva fremtiden min innen gallerivirksomhet bringer. Det dukker stadig opp nye gallerioppgaver, og i tillegg viser det seg at galleriet er som et vannhull for søte jenter, noe som selvsagt øker motivasjonen barcelonsk gallerivirksomhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar